crypttalk.jpgAz általunk ismert újságírók közül a legokosabb, a legbájosabb és a legtündéribb kolléga, Szkazsu kipróbálta a CyptTalk nevű titkosító programot, amelyhez egy iPhone 4s és egy 5s-es készüléket használt. Nem volt elájulva.

A cég a program letöltésekor harminc napos ingyenes időszakot ad, amely alatt minden funkciót elérhetővé tesz, azaz a szoftver teljes verziója használható - legalábbis azt ígéri. (Ezen a “teljes körű használaton” az alap szolgáltatást kell érteni, például a harminc eurós üzleti felhasználáshoz tartozó konferenciahívás nincs benne.) Az alap előfizetés tíz euró havonta, amit a letöltéstől számított második hónaptól vonnak le a bankszámláról, a program Apple store-ból történő letöltésekor tapasztalataink szerint viszont nem teljesen nyilvánvaló a felhasználó számára, hogy az ingyenes próbaidőszakot is az előfizetés “megvásárlásán” keresztül lehet igénybe venni. A felhasználónak egyébkét ahhoz, hogy az automatikus számlázást megakadályozza, a harminc napos periódus lejárta előtt minimum huszonnégy órával le kell mondania az előfizetést.

Ez tényleg egyszerű, de azért itt máris találtunk kisebb hibákat. Persze a legfontosabb, hogy ha nem akarjuk, ne vonják le a pénzt, amihez tartja is magát a cég, ám az előfizetések és vásárlások menüpontban (ahol ki lehet kapcsolni az automatikus pénzlevonásokat), az “előfizetések kezelése” gomb csak egy kiemelt szövegnek tűnik, nem pedig választható opciónak (gombnak) - nincs ugyanis mögötte hasonló hasáb, mint az “előfizetések” vagy az “előfizetések visszaállítása” opciók mögött.

 

A másik kisebb hiba, hogy bár az alkalmazás nyelve választható (négy közül, az egyik a magyar), ez csak magára a telefonon futó szoftverre igaz. Az “előfizetések kezelése” menüpontra rákattintva (ha rájöttünk, hogy az egy opció), átkerülünk az Apple store-ba, ahol viszont ismét minden angolul van. Itt felmerülhet a nyelvváltás értelmének megkérdőjelezhetősége a szoftveren belül, hiszen az előfizetés leírása angolul van - akárcsak a lemondás szövege -, így annak megértéséhez kell az angol nyelvtudás.

Egyéb tapasztalataink a használatkor
A vállalat főleg üzletembereknek ajánlja a termékét, ám külföldi tartózkodás esetén, amennyiben nem tudjuk a telefonunkat internetre csatlakoztatni, akkor meg vagyunk lőve, hiszen a szolgáltatás nem használható. A mai világban lehet, hogy sok helyen van internet, de főleg külföldön problémás lehet emiatt a szoftver használata.

Emellett viszont azt is tapasztaltuk, hogy még belföldön sem teljesen stabil a szolgáltatás. Többször előfordult ugyanis, hogy szöveges üzenetek nem mentek át (ezt a szolgáltatást használtuk túlnyomórészt) csak több órás késéssel. A telefonos szolgáltatás használatánál - amelyet az üzenethez képest jelentősen kevesebb alkalommal használtunk - pedig előfordult, hogy az egyik oldalon igen jelentősen szakadozott illetve szétesett a hang miközben a másik fél tisztán hallotta a beszélgetőpartnert - ez egy remélt gyors bizalmas üzleti egyeztetés esetén igen idegesítő lehet, pláne, ha emögött még fizetett emelt szintű és emelt díjas szoláltatás is áll. A szakadozott oldalon álló fél nem volt leárnyékolt helyen, netelérés áltlában kiváló, mint ahogy abban a pillanatban is működött rendesen a net azon az oldalon, ahol a hang minősége rossz volt. A hangminőség viszont - amennyiben nem esik szét - kiváló minőségű, tiszta.

A program pozitívuma, hogy üzenetek esetében színkód jelzi az elküldött szövegek állapotát (nem ment át; átment, elolvasatlan üzenet; elolvasott üzenet). Az viszont nem egyértelmű, hogy ha a meghívott partnert (így lehet ugyanis behozni valakit a rendszerbe) inaktívnak látszik, akkor az azt jelenti, hogy előtte szólni kell az érintettnek hagyományos vonalon, ha kommunikálni szeretnénk vele, hiszen nem mennének át az üzenetek/hívás egyébként sem (mint ahogy esetünkben néhányszor megtörtént - igaz ugyan, hogy nem egyértelmű, hogy ez volt-e a valós ok), vagy az inaktivitás jelölésének nem ez a jelentése.

Végezetül még egy dolog, amit tesztelésünk alatt megjegyeztek felhasználók: a CryptTalk használatakor minden egyes alkalommal be kell ütni egy hatjegyű kódot, még bejövő hívás esetén is, ami ugyan a titkosítás miatt érthető, ám kissé elhúzódóvá teszi a folyamatot (azaz mire végigfut a dolog, a másik fél lehet, hogy meg is szakítja a hívást). Ez ráadásul más alkalmazáshoz - például Viberhez vagy Skype-hoz - szokott felhasználókat meglepetésként is érhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://minuszos.blog.hu/api/trackback/id/tr647586458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása