Kép a múltból 3.

2017.04.18. 09:52

A szerviz helye ma.

Kép a múltból 2.

2017.04.17. 09:48

A szerviz kívülről.

Kép a múltból 1.

2017.04.16. 09:32

Életkép a legendás Novotrade szervizről. Tévékészülék minden asztalon mert itt főleg home computereket javítottak. A kép bal szélén három floppy kelleti magát egy csomag Marlboro alatt, a kép jobb oldalán az asztalon pedig kettő. Előtte a földön három Commodore 1541-es floppy meghajtó, az asztalnak -feltehetően- egy Commodore 64 támaszkodik. A műszerész mellett, balra egy komplett Commodore 64 készlet. Középen a fehérikardigános szaki jobb oldalán egy Commodore monitor. Hátul a kép bal oldalán Commodore floppyk takarosan egymásra pakolva. Sokunknak elérhetetlen kincsek voltak ezek. 

A cenzúrának annyi

2017.03.10. 16:34

ted2017.pngEurópai idő szerint csütörtök este tette közzé a TED New-York-i központja az áprilisi 24-én kezdődő, TED2017-The future you című ötnapos vancouveri rendezvényük előadói névsorát. A 74 fős listában Garry Kaszparov sakknagymester és Elon Musk amerikai üzletember mellett egy magyar fiatalember, Kocsis Tamás webfejlesztő neve is szerepel.

Adatbiztonság

2017.01.17. 11:19

Az egyik sarokban van a tűzfal, a titkosítás, az antivírus programok, stb., stb.,  a másik sarokban Dave, a felhasználó...

Developer, tester, client

2016.12.18. 18:15

we_suggest_you_give_the_client_a_summary_of_their_results.gif_300x229

Szőke András új tűzfala

2016.11.06. 17:11

Félénkek a borbarátok

2016.09.23. 19:24

dugo.jpgA bort rendszeresen vásárló fogyasztóknak is csak egy töredéke meri borbarátnak nevezni magát – derül ki a közelmúltban lebonyolított negyvenezres online felmérés, a Nagy Bor Teszt válaszaiból. A kutatás szerint a fogyasztók önbizalmának erősítése lehet a szakma egyik feladata a jövőben.

A prémium boros rendezvényeket szervező Winelovers online bortesztjét negyvenezren töltötték ki a nyár folyamán. Bár a kutatás nem nevezhető reprezentatívnak – a kitöltők statisztikai értelemben nem képezik le Magyarország lakosságát –, a Nagy Bor Teszt jó visszajelzést ad a piac igényeiről, fontos információkkal szolgál a boros szakma számára a fogyasztói szokásokról – nem véletlen, hogy a Borkollégium, a Vinoport és a Borászportál, valamint a Borháló Borkerekedés is támogatta a kutatást. 

A felmérés egyik fő megállapítása szerint a borkultúra folyamatosan fejlődik Magyarországon, ami a fogyasztók választásaiban is tetten érhető. Az otthoni fogyasztásra szánt átlagos palackár a 2012-es 761 forintról ezer forint fölé kúszott, amit egy-két éve még a legoptimistábbak sem reméltek. A négy éve felvett adatokhoz képest megduplázódott és már 12 százalékra rúg a pincészeteknél vagy boros rendezvényeken történő borfogyasztás. A vásárlások egyharmadára még mindig hipermarketekben kerül sor, de a borszaküzletek folyamatosan növelik részesedésüket: jelenleg az összes fogyasztás 15 százaléka származik szaküzletben történt értékesítésből.

A Nagy Bor Teszt egyik érdekes kérdése volt, miként ítélik meg saját kompetenciájukat a fogyasztók. A válaszok tanúsága szerint a kitöltők 42 százaléka tartja magát „egyszerű borfogyasztónak”, 39 százalék „érdeklődőnek”, 14 százalék „borbarátnak”, három százalék „borismerőnek”, minden századik válaszadó pedig „borszakembernek” vallja magát. A borbarátok és borismerők aránya ugyan 2012 óta folyamatosan nő, Kathona Krisztián, a Borháló borkereskedés beszerzési igazgatója azonban a mostani 17 százalékot is fájdalmasan kevésnek tartja. „A focihoz mindenki ért, aki megnézett két bajnoki meccset, de borbarátnak csak minden hatodik fogyasztó meri nevezni magát? – kérdezi.

A Borháló szakértője szerint a kilencvenes és kétezres évek minőségi forradalma és az azt körülvevő beszédmód sok fogyasztót tanácstalanná tett. „Pedig a borok élvezetéhez nem felsőfokú francia nyelvvizsga kell, hanem emberi nyitottság és némi gyakorlati tapasztalat: mire érdemes odafigyelni, amikor bort választunk vagy bort ízlelünk. És persze mindenekelőtt tisztában kell lennünk saját igényeinkkel, békében kell élnünk saját ízlésünkkel, stílusunkkal” – fogalmaz az igazgató, aki szerint a Borháló csaknem ötven egységből álló országos hálózatában lezajló találkozások, kóstolók pont ezt a „puha edukációt” szolgálják.

A Borháló borbeszerzésért felelős igazgatója szerint a Nagy Bor Teszt adatai alátámasztják, hogy a fogyasztói önértékeléssel nincs minden rendben. A saját hozzáértésüket vállaló „borbarátok” és „borismerők” között felül vannak reprezentálva a férfiak, a budapestiek, a magas iskolai végzettségűek, a vásárlásaikra több pénzt fordítók, míg kevesebben vannak a nők, a falun vagy kisebb városban élők, a kevésbé iskolázottak.

Az „érdeklődők” csoportjának ízlése és igényessége ugyanakkor a többi válaszból leszűrhetően sokkal inkább hasonlít a magukat borbarátnak nevezőkéhez, semmint az egyszerű fogyasztókéhoz – a lényegi különbség tehát egyedül abban áll, hogy kevesebbre taksálják magukat. Miközben fogyasztási és vásárlási szokásaikat tekintve a magukat az „érdeklődők” közé sorolók inkább átlagosak, a csoport nyitottnak mutatkozik, ha új vásárlási módokról vagy új ismeretek elsajátításáról van szó. „Üzleteinkben tapasztaljuk, hogy törzsvásárlóink egyre bátrabban kérdeznek, és egyre többet időznek a boltokban borokról beszélgetve, bort kóstolva. Ezért is fontos, hogy a pincészeteknél és a szaküzletekben is egyszerű élvezeti termékként beszéljenek a borról az azzal foglalkozók” – mondja Kathona.

A borfogyasztók nyitottságának másik jele, hogy szolidan nő a bort interneten vásárlók aránya, és még jobban emelkedik azoké, akik tervezik, hogy online kereskedésben szereznek be bort. „Az online vásárlás a bizalom jele. A fogyasztó bízik a borászokban, megvannak a kedvencei, de szívesen kipróbál új dolgokat is. És igen, bízik a kereskedő és a borász értékítéletében is, hogy jól árazzák be az adott tételeket – mondja Harsányi Dávid, a Winelovers kutatásvezetője. – Ennek a nyitott, kereső, próbálkozó magatartásnak kiváló színtere az internet, ahol a vevők nemcsak a borokat találják meg azonnal, de a róluk szóló leírásokat és más fogyasztók értékelését is" – teszi hozzá.

szalay-annamaria-emlektabla.jpgNem mondanám botrányosnak, és nem is vonnánk le semmiféle általános tanulságot a nihilista korról, amelyben élünk, de jellemzőnek érezzük, hogy az emléktáblán nem sikerült helyesen leírni az elhunyt nevét. A "szobrásznak" komoly baja lehetett a "t" betűvel is, több helyen kihagyta: a kiállítóterem helyett kiállítóermet, a szüntelenül helyett szünelenült, az értékeken helyett érékekent vésett a kőbe. ez azért így elég gyalázatos. Csak, a pontosság kedvéért, az "alkotást" Blaskó János szobrászművész követte el. (A teljes cikk a itt olvasható.)

Az év menedzserei 1998

2016.09.04. 14:49

Megalakult a Synergon

2016.09.03. 14:48

1998

Biztos kényelmes

2016.09.01. 12:15

!86 SX, mint álom...

2016.08.31. 12:03

Programozó vs. felhasználó

2016.08.29. 12:00