Egyre kisebb az esély, hogy összejöjjön a Politis 990 000 eurója
2017.12.03. 23:31
Napról napra követjük a Politis.hu kampányának állását. Már az első napokon látszott, hogy a napi 16500 euró nem jön össze, és az elő hét után már látni lehetett, hogy napról napra csökken az új előfizetők száma. (A 16500 úgy jött ki, hogy a célként kitűzött 990 000 eurót elosztottuk a kampány hosszával, azaz 60 nappal.) Az első két hét 55 ezer eurója csalódás. Azt gondoljuk, hogy most már csak akkor lehet meg az induláshoz szükséges összeg, ha az egyéni előfizetők mellett szervezetek, intézmények, bal és liberális pártok tisztán közéleti elkötelezettségből nagyobb összeget invesztálnak előfizetésbe, és az őrült majmok sebességével elkezdik a Banánhéj, vagy Jéghegy elhárító csomagokat vásárolni.
A kudarcnak egyébként számos oka lehet. Magyarországon még mindig nagyon kevesen fizetnek online tartalomért. Ráadásul a Politis esetében egy még nem létező médiumra próbáltak előfizetőket gyűjteni, azaz az előfizetőknek nem csak a pénzüket kellett megelőlegezniük, hanem a bizalmukat abban, hogy az új orgánum a jövő évi választások után tényleg színvonalas tartalmat fog előállítani. Talán jobb lett volna elindulni, és a megszerzett bizalomra építeni az előfizetők gyűjtését. További ok lehet, hogy Dudás Gergely annak ellenére, hogy az Index,hu főszerkesztője volt, kevéssé ismert az olvasók között. Egyszerűen nincs olyan olvasótábora, s közel sem sem olyan karizmatikus, mint például a kormánypárti sajtóban Bayer Zsolt, vagy a független oldalaknál Új Péter, vagy Tóta W. Árpád.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.