2013-ban is több mint háromszáz egyetemista és friss diplomás vett részt az Ericsson Magyarország C++ programozó-versenyén. A háromfordulós bajnokság döntőjét a cég K+F központjában rendezték meg.
Az első díjazott 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol többek között az Ericsson jövő technológiáját bemutató Ericsson Studiot is megnézhetik majd. A döntő minden résztvevője mentesült az Ericsson szakmai felvételi tesztjei alól.
A verseny menete: az első fordulóban a versenyzőknek 15 elméleti kérdésből álló kvízt kellett kitölteniük. Az innen továbbjutó csapatoknak pedig már gyakorlati problémákat kellett megoldaniuk.
A második fordulóban két feladatot kaptak a versenyzők. Az elsőben az Ericsson logó ASCII artos ábráját kellett minél kevesebb forráskód-karakterből reprodukálni. A legsikeresebb csapatok között voltak, akik sokadfokú polinomok segítségével oldották meg a feladatot, de olyanok is, akik kihasználták a logó szabályosságát, azaz a három egybevágó, egyenként két félkörlemez által határolt sávot.
A második és harmadik feladatban a versenyzőknek egy szimulált stratégiai játékban kellett irányítania egy munkásokból és katonákból álló sereget. A 2. fordulóban a főellenség legyőzése, míg a 3. fordulóban az ellenfél csapat bázisának lerombolása volt a cél. A döntőben a stratégiai feladat specifikációja alapvetően megváltozott, ezért azok a versenyzők bizonyultak igazán hatékonynak, akik jól karbantartható kódot készítettek az előző fordulóban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal